Cum poți obține Certificat de Situație de Urgență

Ce reprezintă Certificatul de Situație de Urgență?

  • Certificatul de situaţie de urgenţă este acordat de către Ministerul Economiei Energiei şi Mediului de Afaceri la cerere operatorilor economici pentru a putea beneficia de facilitățile de natură fiscală oferite de către instituțiile administrației publice contextul pandemiei, precum și pentru renegocierea unor contracte aflate în curs de executate sau pentru justificarea altor eventuale beneficii oferite din partea Guvernului.
  • Cine sunt Beneficiarii Certificatelor de Situație de Urgență?

  • Operatorii economici care își desfășoară activitatea principală într unul dintre următoarele sectoare :
    - Transport
    - Turism
    - Horeca
    - Organizări de evenimente
    - Publicitate
    - Învățământ privat și activități adiacente
    - Industria confecțiilor, încălțămintei și pielăriei
    - Servicii destinate populației
  • În ce condiții se poate emite Certificatul de Situație de Urgență?

  • - Societatea a avut încasări cu minim 40% mai mici faţă de aceeași perioadă a anului trecut, dovedite cu o balanţă contabilă
    - Societatea se află în dificultate, însă încasările au avut o scădere mai mică de 40% față de aceeași perioadă a anului precedent, caz în care aceasta va furniza suplimentar și alte documente justificative în acest sens.
  • Care este procedura de eliberare a Certificatului de Situație de Urgență?

  • Cererea de eliberare se va formula prin platforma http://prevenire.gov.ro/ și va cuprinde următoarele informații
    - Datele de identificare ale operatorului economic
    - Datele de contact
    - Motivul solicitării Certificatului de Situație de Urgență
    - Justificarea nevoii acestuia
    - Date referitoare la situațiile financiare
  • Care sunt documentele justificative?

  • – Certificatul unic de înregistrare
    - C I administrator(i)/ reprezentant legal
    - Balanța contabilă certificată pentru luna în care s-a observat scăderea semnificativă a încasărilor
    - Balanța contabilă aferentă aceleiași perioade din anul anterior
    - Declarație pe propria răspundere prin care solicitantul își asumă pe deplin că atât cele declarate, cât și documentele încărcate sunt veridice, iar scăderea a fost cauzată în mod direct de apariția situației de urgență, detaliind în concret
    - Certificatul constatator eliberat de către Registrul Comerțului
    - Împuternicirea deponentului, dacă este cazul
  • Care este termenul de emitere a Certificatului de Situație de Urgență?

  • - 5 zile lucrătoare scădere cu cel puţin 40% a încasărilor
    - 20 zile lucrătoare scădere sub pragul de 40%
  • Care este valabilitatea Certificatului de Situație de Urgență?

  • - certificatul va fi necesar începând cu luna aprilie 2020
    - este valabil pe toata durata anului acordarii
  • Pentru detalii, informații și/sau suport în obținerea Certificatului de Situație de Urgență, trimite-ne un mesaj la adresa office@psbh.ro

    Articol realizat de colega noastră avocat Maria Mîndrean

    Scris in: Drept comercial